چهارشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۸۷ - ۲۰:۱۳
۰ نفر

پس از آنکه عرضه سهام مخابرات درشرایطی مبهم به تعویق افتاد، مقامات بلندپایه وزارت ارتباطات تلاش کردند با رسانه‌ای کردن ماجرا باردیگر آب رفته را به جوی بازآورند.

در روزهای اخیر مقامات بورس تهران، خصوصی‌سازی‌ وسازمان حسابرسی نسبت به وجود برخی ابهامات در صورت‌های مالی مخابرات هشدار داده‌اند.

مدیرعامل بورس نیز با لحنی جدی هشدار داد: کارهای مربوط به عرضه مخابرات به پایان نرسیده، با جنجال و سروصدا هم کاری پیش نمی‌رود.

اما وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بادست گذاشتن روی موضوع جذاب سرمایه‌گذاری خارجی تلاش کرد وجهه سهام مخابرات را باردیگر بهبود بخشد.

بر این اساس محمد سلیمانی از انجام ۵.۱ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی در بخش مخابرات طی ۲ سال اخیر خبر داد و گفت: برخی سرمایه‌گذاران خارجی برای خرید سهام شرکت مخابرات ایران علاقه‌مند هستند.

خارجی‌های مشتاق

به گزارش مهر، محمد سلیمانی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران اعلام کرد: سود شرکت مخابرات در چند سال اخیر دو برابر شده است.

شرکت مخابرات ایران هم اکنون ۲۷ میلیون مشترک تلفن همراه و ۲۴ میلیون مشترک ثابت دارد و بزرگترین اپراتور منطقه است به همین دلیل برخی سرمایه‌گذاران خارجی برای خرید سهام شرکت مخابرات ایران علاقه‌مند هستند.

از سوی دیگررئیس هیأت‌مدیره شرکت مخابرات هم باعبور از بحث جنجالی ودیعه‌ها گفت: شرکت مخابرات شرکتی سودآور است و سهام آن با استقبال سرمایه‌گذاران مواجه می‌شود.

به گزارش واحد مرکزی خبر وفا غفاریان افزود: سهام مخابرات هم‌اکنون آماده ورود به بورس است.

با جنجال کارپیش نمی‌رود

علی رحمانی، مدیرعامل شرکت بورس که این روز‌ها تحت فشار زیادی برای پذیرش وعرضه سهام مخابرات قرار دارد در گفت‌وگو با ایسنا، تاکید کرد: در اقدامات واگذاری تاکید شده که واگذاری شرکت‌های مشمول اصل ۴۴ در قالب شرکت‌های مادر تخصصی و زیرمجموعه با کارشناسی همه‌جانبه‌صورت گیرد.

او درعین حال گفت: در مورد مخابرات این کارشناسی انجام شده است.

مدیرعامل شرکت بورس درباره زمان واگذاری سهام مخابرات توضیح داد: همه کارها به اتمام نرسیده است، با جنجال و سروصدا هم کارها پیش نمی‌رود پس از اتمام کارها، اجازه درج   نام سهام مخابرات را خواهیم داد.

کد خبر 55438

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز